onsdag 3. november 2010

Mafia Island

Vi har kommet oss litt i stand her på øya nå. Det er en liten party-øy, snaue 7 km lang, fulle av dykkebutikker, turistsjapper og solbrune europeere i stråhatt og badetøy.

Vi jobber i en av dykkesentrene og jobben består i å guide dykkere, lære folk til å dykke og diverse kontor, -og butikkarbeid. Det er en del jobbing og en stor overgang fra ferielivet vi har levd de siste månedene!! Men det er deilig å jobbe igjen, ha ansvar og ikke minst å dykke! Jeg hadde savna det og det var en fryd å komme seg under vann igjen og titte på fisker, koraller og andre interessante skapninger som finnes under havoverflaten! :)

Øya hører til Thailand, men er spesiell på sin måte. Det er forbudt med motorkjøretøy her, så biler og mopeder finnes ikke. Det er kanskje like bra, med fulle turister ravende rundt på natterstid, men det er også deilig å slippe unna trafikken. Øya er også spesiell fordi den, i praksis om ikke i teorien, eies av fire "mafia-ledere". Ikke mafia som i *pang, pang, vi poffer deg ned*, men de betaler Thailandske myndigheter for å holde seg unna, og ikke blande seg opp i deres business. Jeg personlig er glad for det, siden vi kun tjener svarte penger her. Men siden dykkesenteret vi jobber for eies av den største av Mafiosoene, er vi trygge. ;)
Vi jobber kun på kommisjon, og siden høysesongen ikke er fullt i gang enda, vokser ikke lommeboka drastisk. Vi har råd til bosted, mat og litt moro, men ikke særlig mer enn det. Jeg gjør absolutt ikke dette for pengenes skyld, men det hadde vært moro å tjene opp en liten slant. ;) Håper det blir mer fart i sakene når høysesongen blomstrer opp.

Vi har fått tak i en bungalow og det er mer eller mindre et stort rom med en seng og noen møbler, pluss et romslig bad (dog med kaldt vann i dusjen) og en balkong. Vi har allerede gått til innkjøp av en hengekøye! :) Prisen for denne herligheten på 18-20 kvadrat er 15000 Baht (3000 NOK) i måneden.

Jeg ser jo nå at jeg burde putte inn noen bilder her, men jeg har rett og slett vært altfor slapp med å fotografere!! Det skal ikke gjenta seg, jeg lover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar