søndag 21. november 2010

Med hodet over vannet

Det har gått noen kuler varmt her på øya siden sist blogginnlegg. Vi har hatt noen høylydte oppgjør med sjefen, fått system på booking, nektet å jobbe overtid og dermed laget litt mindre arbeidspress på oss. Selv om noen dager fortsatt er preget av «nei, dette gidder vi ikke mer!», opplever vi de positive dagene oftere enn de negative.

Alastair koser seg med en fruktshake.

Sjefen, eller mellomsjefen, er forresten en artig skrue. Han er fra Tyskland og har en meget distingt tysk aksent og avslutter alle setninger med «DoYouKnowWhatIMean?» Han tror vel selv at han er organisert (han er jo tysker, tross alt), men makan til uorganisert type har jeg aldri vært borti! Han er manager for Hipp Divers (navnet på dykkeseteret), men aner ikke hvordan man fører opp timer så lønn kan utbetales (den jobben har han «delegert» til meg), han har ingen begrep om hvordan man lager et bookingsystem så vi veit hvor mange kunder vi har per dag (den jobben har Alastair fått «delegert» til seg). Han stresser rundt som ei husmor på lille julaften; ber folk sope gulvet mens de gjør det, røyker 80 sigaretter om dagen, drikker fem liter soyamelk (??) før klokka slår tolv og er konstant på telefonen.

The Big Boss er noe annet. Han er fra Korea og eier store deler av øya her. Han er først og fremst en businessmann, men også en ivrig dykker. Han er fast og bestemt, men liker en liten spøk. Vi hadde et møte med han her om dagen og da var han i det gavmilde hjørnet, for han lovte oss en fridag 25. desember! Da skal vi alle dra ut på båten, dykke, spise, drikke og kose oss! :)

Alastair og jeg har forresten noen fridager nå. Vi fikk bare en måneds visum til Thailand da vi ankom, så nå er vi i Kuala Lumpur for å skaffe oss et nytt visum. Det er visst sånn det fungerer for utenlandske arbeidere i Thailand og de kaller det for Visa Run. Vi har noen ekstra dager i Kuala Lumpur; vi trenger en liten pause fra stress og jobb. ;)

Kollegaer og kunder koser seg på båten vår, og det er jo pent her da!

Ikke for det; øya er veldig fin og et paradis! Vi må bare prioritere å gå litt rundt på den også. Det går jo ikke an å bo på Koh Phi Phi uten å ha sett hele øya!!! ;) Det er bare det at til nå har det vært mye jobbing, og når det ikke er jobbing er jeg helt utslitt. MEN, det skal endre seg. ;)

Dykkinga her er også knall! Til tider er det veldig god sikt og det er mye liv der nede! Sammenlignet med Australia er det mye mer fisk, men ikke så fargerike koraller. Hva som er best, er jo opp til hver enkelt; om man liker å se fisk eller koraller, men jeg (helt personlig) mener Australia og The Great Barrier Reef vinner med et knapt hestehode.

Ellers så ser jeg jo på kalenderen at det snart er jule-måneden, og da savner jeg jo Norge og venner og familie ekstra mye. :/ Dette blir min tredje jul utenlands og jeg kjenner at jeg virkelig savner snø, nisser, fyr på peisen, snøengler, clementinskall på ovnen og tjukke raggsokker. MEN jeg skal ikke klage!! :)

Bare en oppfordring til dere der hjemme; kan dere sende meg en mail med noen bilder fra hverdag og fest og noen ord om hvordan det står til. Da blir jeg så glad!! Vi har ingen postadresse, så det får bli elektronisk. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar