torsdag 4. februar 2010

Sol og regn og latter og sang

Selv om det er midt i syklon, -og regntiden her i Cairns, titter sola fram i ny og ne. Nå har den stått høyt på himmelen i tre dager og svidd gress, asfalt og kropper som best den kan. Og den kan! :) Mitt eneste mål for disse tre dagene har vært å bli solbrent. Ikke så solbrent så jeg får vannblemmer og begynner å gråte, men såpass at det varmer i huden etter solnedgang og svir litt på ryggen når jeg sitter inntil sofaen. Og jaggu meg har jeg ikke kommet et godt stykke på vei.:) Det svir ikke riktig så mye som ønsket, men jeg ser ut som en noe svidd julegris på overkroppen og det varmer godt i underhudsfettet. Det skulle bare mangle etter tre måneder i Cairns, mener nå jeg! :) Det er meldt sol de neste dagene også, så jeg skal prøve å svi leggene litt mer i morgen. :) I morgen er det igjen ut til sjøs og jeg håper på godvær!!

I dag på jobben var det full fart. Båten hadde fått en knekk på gårsdagens tur og tre mekanikere og sveisere var i full sving. Et kamerateam skulle lage en sikkerhetsvideo for passasjerer ombord så det var kamerafolk og stativer overalt. Selvfølgelig sneik Helene Linselus seg med i sikkerhetsvideoen, så nå er jeg foreviget i Pro Dive. :) Hollywood ringer vel til uka, tenker jeg. Jeg hadde en traineekokk med meg også, så jeg måtte vise han rundt og sette han i arbeid.

Neste uke skal jeg til Yongala og dykke. Det er et meget kjent og "dit må du dra hvis du først er på de kanter" skipsvrak, SS Yongala, som ligger fem-seks timer fra Cairns. Jeg og tre andre drar avgårde på tirsdag og blir der til onsdag. Jeg gleder meg veldig masse!!! :) Glenn var der da de dro videre fra Cairns og han likte det veldig godt. I tillegg til selve vraket, er det visstnok veldig store fisker og sjødyr der. Jammen flaks jeg har kjøpt meg nytt kamera med vanntett etui *puh*! :)

Min aller besteste Linda fyller 30 år på fredag!! GRATULERER MED DAGEN, LINDA!!! Savner deg!! :)

Bilde 1: Stranda i Palm Cove, en 40 minutters busstur unna.
Bilde 2: Frontpartiet til 15 Minnie Street.
Bilde 3: Hollywood-Helene utenfor Minnie Street Mansion.

1 kommentar:

  1. Takk <3 Så gøy med gratulasjon i avisa, og i bloggen!! Savner deg også!!!!! Klemmer :)
    Fra Linda-din

    SvarSlett