søndag 28. februar 2010

En oppdatering

En god blanding av jobbing, aktiviteter på fridagene og manglende internett i leiligheten har ført til at blogging og annen internettaktivitet har blitt noe redusert i det siste. Jeg beklager på det sterkeste og skal til gjengjeld legge ut ekstra mange bilder i dette innlegget. :)

Livet rusler og går her i Cairns. Anine har søkt på en del jobber på det lokale kjøpesenteret og kafeer rundt i området og hun venter i spenning på svar fra noen.Ellers kjeder hun seg visst en del, men hun har begynt å lese skjønnlitteratur så hun holder seg opptatt. ;) Jeg holder meg opptatt med jobben og diverse aktivietet i mellomtiden. Jeg dykker ganske mye og klarer 6-7 dykk per tur. Jeg har 60 dykk nå og skal begynne på Diver Master kurs om kort tid. :) Det gjør det mulig for meg å skaffe jobb som dykkerguide rundt omkring i verden. Hehe, artig å ta en ekstra utdannelse da. :)

Forrige uke dro jeg og Pauline til Green Island. Det er en ganske liten øy ca en times båttur fra Cairns. Som Pro Dive ansatte får vi båtturen for fem dollar, så egentlig er det bare tull at jeg ikke har dratt før! Vi tok en tur med en glassbåt og gikk langs stranda før det begynte å hølje ned; regntiden er tydeligvis ikke over enda. ;) Selv med regnvær var det varmt i lufta så vi satt under tak og drakk kaffe. Pauline dro tilbake til Frankrike for noen dager siden, håper jeg møter henne igjen. Vi hadde en flott avskjedsmiddag med henne på Bushfire; en flott kjøttrestaurant i Cairns.

I går dro jeg, Anine og Alastair til Kuranda. Det var en snaue totimers togtur opp til Kuranda i et gammelt kolonitog som snirkla seg oppover langs stupbratte fjell og flotte fosser. Kuranda var en liten landsby med et par handlegater og noen koselige kafeer. Det var en rolig og koselig dag og vi rusla rundt og tok en gåtur i regnskogen like ved. Istedenfor å ta toget ned igjen, tok vi Skyrail ned til Cairns.

I morgen skal jeg ut på jobben igjen; mer matlaging og mer dykking. :) Chris drar hjem til Sør-Afrika et par uker, så det blir en person mindre her en stund. Sannas familie kommer om en uke og skal bli her noen dager, så det fyller seg fort opp igjen. :) Artig med nye mennesker og nye aktiviteter.

Jeg ønsker meg forresten brev og pakker til Minniestreet: Adressen er Helene Szikszay, Unit 17, 15 Minnie Street, 4870 Cairns, QLD, Australia.

Bilde 1: Anine på farvelmiddag for Pauline på Bushfire
Bilde 2: Venner på Bushfire
Bilde
3: Kokkelering hjemme i Minnie street
Bilde
4: Meg og Pauline på Green Island
Bilde
5: Alaistair, meg og Anine på toget opp til Kuranda

Bilde 6: Toget til Kuranda
Bilde
7: Søstrene i Kuranda
Bilde
8: Flott utsikt over Kuranda Waterfalls fra Skyrailen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar