mandag 1. februar 2010

Ukene flyr avgårde; jeg har jobba for Pro Dive i sju uker og bodd i Minnie Street i tre uker allerede. Jeg har lært masse om dykking, båtliv og kokkelering. Selv om det ikke inngår i min jobb, prøver jeg å hjelpe instruktørene med å fylle tanker, feste båten og sikre anker. Det er moro å kunne se på bølgene hvor mange knop vinden blåser i eller å kunne knyte knuter med tau som er på tykkelse med underarmen min. Jammen flaks jeg har øvd i årevis med tynne speidertau! :)
Syklonen Olga har foreløpig forlatt oss, men det meldes om at hun kan komme tilbake. På min forrige tur så vi en diger tornado av vann og vind - heldigvis beveget den seg fra oss.

Jeg har hørt fra forsikringsselskapet mitt angående mitt stjålne kamera - de forkorter utbetalingen min med 50% fordi jeg var "uforsiktig", det vil si at jeg ikke tok det med meg på jobben, men lot det være igjen på hostellet. Usj!! Jeg har allerede kjøpt meg nytt kamera, så det får heller være. Jeg kjøpte et vanntet etui også, så jeg kan ta bilder inntil 40 meter under vann. :)

Ellers koser jeg meg masse på fridagene mine, jeg prøver å ikke bruke for mange penger - jeg vil la den norske kontoen min hvile så lenge som mulig. Jeg gleder meg til Anine kommer opp hit. Håper hun finner seg en jobb så hun har råd til å bli her litt.
Bilde: tornadoen er på vei vekk fra båten vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar