lørdag 9. januar 2010

Helga and Olga VanStiklenburg from an undisclosed European country.

Anine var "hjemme" på besøk! :) Hun kom på onsdag 30 desember og det ble et kjærkomment gjensyn. :) Nyttårsaften feiret vi i (snart) min nye leilighet med mine (snart) nye romkamerater. Etter passe mange drinker gikk vi ned på Esplanaden for å se fyrverkeri - og for et show! De sendte opp noen av de største og flotteste rakettene jeg noen gang har sett! (Ja, Linda, de var enda større enn de i Spicer på 4. juli!) Klokka 00.10 åpna himmelen seg og det hølja ned, men ingen rørte seg. Det ble en fuktig start på det nye året, men med 30 varmegrader, nye venner og en god søster var det knall! :)
Dagen etter ringte vekkerklokka 05.00 - på tide å gå på jobb... Au! Siden gutta på båten kaller meg Helga, ble det naturlig (?!) å kalle Anine for Olga.. Hehe. :) Uheldigvis ble Olga (!) sjøsjuk og hun tilbragte mestparten av tiden nede i kahytten. :( Hun kom opp i ny og ne og hjalp meg, men straks jeg stekte kjøtt, måtte hun gulpende gå ned igjen. Hun har aldri vært sjøsjuk, men typisk nok ble hun det på akkurat denne turen.. Hun var frisk nok til å bli med en liten tur med gummibåten med meg og Tristan (skipper) og det var flott! Nå skal hun snart dra igjen, men hun er ikke helt sugen på det. Hun skulle gjerne vært her en uke til, men kanskje kommer hun tilbake ved en senere anledning.

Ellers har det vært mye jobbing på meg, begynner å kjenne det i hender og føtter at det har vært mye i det siste. Jeg ser det fra den positive siden; jeg tjener penger (har ikke brukt mitt norske visakort på flere uker - til mammas fortvilelse for nå har hun ikke kontroll på pengebruken min...), jeg spiser gratis, møter mange nye mennesker og får dykke gratis. Jeg tok faktisk Advancedkurs på min forrige tur, så nå er jeg en Advanced diver. :) Joho!

Jeg flytter fra hostellet den 14. januar, det blir veldig rart, jeg har vært her i to og en halv måned, men det skal bli deilig å komme inn i en leilighet kontra et hostell. Min nye adresse blir: Unit 17, 15 Minnie Street, 4870 Cairns, Queensland, Australia. Brev og pakker mottas med takk! :)
Bilde 1: En klissvåt nyttårsaften på Esplanaden.
Bilde 2: "Helga" på jobb.
Bilde 3: Meg i en meget flatterende våtdrakt... Jada, prøv å skjule juleribba der du. Hmm..
Bilde 4: En overlykkelig Anine er "hjemme" i baren på Northern Greenhouse i Cairns. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar