fredag 15. januar 2010

Latest news from Cairns, Australia.

Nå er jeg godt etablert inn i Minnie street. Jeg har fått på plass alle klærne og sakene mine, og det skal sies, at det hadde samla seg opp et par ekstra kilo siden jeg hadde alt sammen i én ryggsekk!! Litt vemodig var det jo å dra fra Greenhouse som jeg har bodd på de siste to og en halv månedene, men jeg følger meg veldig hjemme i Minnie street og kjenner at det var godt å komme seg vekk fra hostellet. Jeg har et eget rom med dobbeltseng, en liten kommode og et stort klesskap. Jeg har kjøpt meg dyne, pute, to laken og to sengesett så nå er jeg godt utrustet for en stund. :)

Bilder av gamlefamilien er teipet opp på skapdøra så nå er ikke savnet såå stort lenger. ;) Jeg prater med dem i ny og ne og det virker som de har det bra. Anine og Cathrine er i Surfers Paradise og skal nedover til Byron Bay, mens Glenn blei igjen litt nord for Brisbane for å dykke med haier. Etter planen, kommer han ned til Surfers Paradise og jentene på søndag. Jeg har en beskjed fra Anines hjørne; "Hvis dere lurer på hvordan det går, så les Cathrines blogg: udnaes.blogg.no" Makan til latskap! Nå skal det sies at stakkars Anine kun har tilgang til 15 minutters gratis internett om dagen, så jeg kan (i mitt beste humør, i nedoverbakke og medvind) forstå at hun prioriterer vekk Anines hjørne.

Mine nye romkammerater er Chris fra Sør-Afrika, Sanna från Sverige og Alastair "Goose" fra Storbritannia. I leiligheten under bor Sam fra Australia, Dan fra England og Susie fra New York. Alle jobber for Pro Dive eller er kjæreste med en av dem. Et flott internasjonalt-kollega-leilighetskompleks altså. ;) Jeg skulle gjerne lagt ut bilder av leiligheten og roomiesene (flott fornorsking av det engelske språket der!) mine, men det }~¨´\@¤/"%#&!! forsikringsselskapet krevde kvittering for kameraet mitt før de ville utbetale penger. Hva i alle??! "Hei. Jeg er på backpackertur i Australia og noen har stjålet kameraet mitt." Trooor du virkelig at jeg drasser med meg kvitteringen til kameraet mitt?? Arg!! Stakkars mor fikk jobben og måtte dra helt inn til hovedstaden og til butikken jeg kjøpte det i og få ut en kopi av kvitteringen. Kvitteringen er sendt og saken er nå i TrygVestas hender. Tror nok jeg kjøper meg et kamera før jeg får ut pengene uansett, for jeg føler på meg at det kan ta en stund og jeg vil ha et kamera nååå. Jeg kjenner at jeg får abstinenser av å ikke ta bilder... ;)

Skal ut på sjøen igjen i morra (nå hørtes jeg ut som en gammal sjøulk, he, he.) og da har jeg med meg en trainee-kokk. :) Moro! Håper hun er flink og rask for da får jeg mye fritid! :) Jeg har begynt på Rescue Diver kurs (enda et steg oppover mot instruktør!) og må lese gjennom et beskjedent pensum på 200 sider, så kanskje jeg kan komme et stykke inn i det på turen. Jeg vil også få tid til å dykke litt. Har foreløpig 28 dykk og jeg føler meg mer og mer komfortabel under vann, oppdriften begynner jeg å få under kontroll og dermed er jeg mer rolig og bruker mindre luft og kan bruke mer tid på å titte meg rundt og utforske saker og ting under vann. :) COOL!, som de sier her nede i Australien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar