torsdag 13. mai 2010

17. mai er vi så glad i

Ja, det nærmer seg 17.mai og dere hjemme stryker bunadskjorter, fester rosetter på jakkeslaget, setter røde roser, blå nellik og brudeslør i vann og heiser flagget. Her i Cairns gjøres det ingenting lignende... :( Dette blir min aller første 17. mai utenlands og det blir rart. Enda rarere er det at jeg skal jobbe den dagen. Ikke det at jeg hadde våknet opp til hornmusikk og russetuter om jeg hadde hatt fri, men det er nå noe med å ha fri på 17. mai... Sjølveste Nasjonaldagen!!
Jeg har alltid vært glad i Norge, men jeg har, om mulig, blitt enda mer nasjonalistisk etter å ha vært hjemmefra så lenge. Jeg skryter av Norge i alle sammenhenger og jeg har alltid et lite, norsk flagg hengende på veska mi.
Så, 17. mai skal nok feires i år også, selv om jeg er ute på Great Barrier Reef. Jeg skal laste over "Ja, vi elsker" på iPoden min og spille den så det høres over alle sju hav, jeg skal kle meg i rødt, hvitt og blått og jeg skal henge opp små flagg og nyttig informasjon om Norge på hele båten. Ingen skal gå glipp av 17. mai!!!
Jeg har begynt å tenke på hjemreisen nå. Tiden går fort og "plutselig" er det for seint å bestille billetter hjem... Så, jeg surfer en del på internett for å finne den beste (og billigste!!) løsningen. Det er mange muligheter, og prisene varierer fra 6-20 tusen!! Jeg tror jeg drar hjem til Norge rundt 20 juni for å pakke om sekken før jeg drar på Rock Werchter festival i Belgia 1-4 juli.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar