onsdag 19. mai 2010

Arbeidsløs

Ja, da var min fem måneders karriere som kokk over og knivsettet er levert inn. Det var litt vemodig å komme hjem fra turen i går - min aller siste tur som cookie Helga Von Stiklinburg. Det har vært en fantastisk opplevelse og, selv om jeg til tider har vært frustrert, stressa og irritert over gresskarsuppe, tomatsalat og mac&cheese, har jeg virkelig satt pris på jobben og jeg kommer til å savne den! Mest av alt kommer jeg til å savne å være ute på Barrier Reef hver uke, dykke blant koraller, hai og Nemo, å sovne til bølgeskvulp, å høre på skrytehistorier under lunsjen... ;) Jeg drar ikke fra Cairns enda, men jeg vet at når jeg gjør det, kommer jeg til å savne kollegaene mine også. Jeg har blitt kjent med så mange flotte mennesker!

Vel, min siste tur var helt fantastisk!! :) Det er tradisjon å tulle ekstra med personer som slutter, særlig kvinnelige kokker, så gutta kasta meg i vannet utallige ganger. Med klærne på selvsagt. :) Tristan var skipper og Chris (romkammeraten min) var supervisor, og de to jobber meget godt sammen så turen ble uvanlig bra. Vi hoppa fra taket på båten og ned i vannet, vi hadde flere crew dives, vi "angrep" den andre ProDivebåten med egg, vegemite og honning (de tok sin hevn og jeg kan vel mildt sagt si at vi tapte...) og vi dro til mitt favorittsted for å dykke. Alt dette gjorde gutta for at jeg skulle få en fantastisk sistetur og det ble det! Én av mine beste turer, faktisk! :) Dette gjorde det jo selvfølgelig ekstra vemodig å slutte... Men, som sagt, jeg drar ikke riktig enda, så jeg har nok av tid til å nyte guttas nærvær.

Det var også 17.mai på den siste turen min. Jeg fikk ikke is og pølser på Bygdetunet, men jeg gjorde så godt jeg kunne med å få litt norsk stemning. :) Jeg tegna det norske flagget på white boarden, jeg hadde små informasjonslapper om Norge spredd rundt, jeg informerte alle om "Norway Day" og jeg spilte nasjonalsangen over høytaleranlegget. Anine hadde laga 17.mai sløyfer til oss og selvsagt hadde jeg den på meg! :) Jeg var riktig så nasjonalistisk og stolt av landet mitt!! :) Noe som forøvrig ikke var så vanskelig siden Norge er det beste landet i verden! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar