onsdag 19. mai 2010

Anines 17.mai

17.mai kom og gikk her i Cairns og jeg feiret fra morgen til kveld.

Helene skulle på sin siste tur på selveste dagen, så vi hadde tenkt at jeg skulle bli med på båten, sånn at vi kunne feire dagen sammen. Båten var desverre full, så jeg blei igjen på fastlandet mens pro-dive båten dro til sjøs.

Litt rart å være i utlandet på en sånn dag. Ikke noe hornmusikk, flagg, pølser og bygdetunet. At nordmenn blir enormt norske i utlandet er helt korrekt. Jeg feiret med pump og prakt og den norske nasjonaldagen gikk ikke ubemerket hen her i Cairns.
Det finnes jo ikke 17.mai pynt her i Australia, men jeg har forberedt meg på denne dagen i lang tid. I forrige uke lagde jeg kongesløyfer. En oppreven skjorte, tusjer og litt lim, så var sløyfa klar til å smykke ethvert antrekk. Jeg hadde spart på en Kvikk lunsj, samla opp noen flagg, hengt opp penkjolen og lasta ned Ja vi elsker på i poden.



Jeg pynta meg opp gikk ned i baren på hostellet. Dagen skulle jeg feire med gode venner. Vi spiste Kvikk lunsj, hørte på Ja vi elsker, A-HA og andre gode norske band. Dagen var så norsk man kan få det til i en liten bar i Cairns. Drinkene i baren hadde en norsk vri for anledningen, karsk, galliano/kaffe shoots og mjød. Jeg fikk alle drinkene gratis, noe som var en veldig hyggelig gest av Karl, veldig pengebesparende, men som jeg i ettertid kan si var en dårlig idé. Dagen ble altså feiret fra morgen til langt på natt her i Cairns og selv om Helene var langt til sjøs hadde jeg en veldig fin 17.mai.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar