lørdag 1. mai 2010

Sydney

Alastsair og jeg dro til Sydney forrige lørdag for å være litt sammen før han drar til England. Han har bodd og jobbet der tidligere så han var kjent i byen og viste meg rundt på de beste stedene. Jeg ble overrasket over Sydney. I hodet mitt var det en svær og kaotisk storby, men i virkeligheten var det en koselig by med mange små kafeer og puber, trange, gamle gater, små og store parker og mye kultur. Vi så til og med en ballett i Operahuset! Jada, når man først er i Sydney så må man jo det. ;) For de interesserte, het operaen The Silver Rose og var en søt, liten forestilling. :)

En av dagene tok vi bussen opp til Coogee og gikk derfra og til Bondi. Det er en flott gåvei langs havet og tar rundt 2 timer hvis man rusler. Vi var heldige og hadde knallvær! :)
En annen av dagene tok vi ferja ut til Manly der Alastair jobba tidligere. Vi møtte noen av hans gamle venner og kellegaer og vi tok også en dykketur. Det var mitt første dykk utenfor Barrer Reef og det var annerledes! Fint, men annerledes. :)

Vel, nå er jeg tilbake i Cairns og skal ut på jobben igjen i morra. Jeg har tre uker med jobb igjen før jeg starter instruktørkurset. :) Alastair ble igjen i Sydney - han drar hjem på søndag. Jeg tar meg i å savne han allerede, men han kommer på besøk til Norge i juli. :)

Bilde 1-3: Sydney Opera House
Bilde 4: Utsikt over havet ved Bondi
Bilde 5: Klar for dykking i Sydney

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar