fredag 25. juni 2010

Anines (hjem)reiseblogg

Hei igjen.


Nyheten dere lenge har ventet paa er naa her.
Jeg har hjemreise planer.

Jeg vil bare paa forhaand komme med litt info, ikke noe alvorlig, men jeg vil at det skal vaere sagt foer jeg kommer hjem, saann at det ikke er noen overraskelser.
Det har seg nemmelig saan at jeg er bleik. Ja, etter 9 maaneder i Australia er jeg bleik, antagelig bleikere enn dere der hjemme etter paaskesol og mai vaer.
Det har seg slik at over Australia er ozonlaget veldig tynt og spesielt over cairns, eller hele nord delen av Australia egentlig. Etter 5 minutter i sola er man rosa som en Britte. Etter noen uker i sola har man faat den perfekte brunfargen sammen med en dose hudkreft.
Jeg tenkte allikevel at jeg skulle ta en liten risk aa sole meg litt foer jeg kom hjem, men sjansen har ikke bydd seg. Med overskyet vaer og tendenser til tropisk storm har det ikke blitt noe sol paa meg, akk ja.

Saa over til mine hjemreise planer.
Dere trenger ikke aa vente lenge. Jeg bestemte meg for uker tilbake, hvis jeg ikke hadde faat jobb innen 25 juni ville jeg bestille bilett hjem. 25 juni kom og gikk og jeg fikk ingen jobb. Saa jeg reiv av plastret, knoeyt snor rundt tanna og slengte igjen doera, ja rett og slett hoppa i det. Biletter er naa bestilt og jeg kommer endelig hjem.

Jeg lander paa Gardermoen fredag 2. juli kl 23:00.
Mamma henter meg der, men du er hjertelig velkommen til aa moete meg hvis det passer. More than merrier.

Foerst naa tillater jeg hjernen min aa tenke paa hvor mye jeg har savnet derer og hvor mye jeg gleder meg til aa komme hjem. Jeg kan nesten ikke vente.
Bare 4 dager og en 40 timers flytur skiller oss naa. Det skal bli saa deilig aa komme hjem igjen. Ingenting slaar norsk sommer.

Jeg har begynt aa sortere litt. Litt tidlig, men jeg er gammel speider tross alt og liker aa vaere forberett. Ikke lett jobb, men det er ikke saa mye aa sortere. Alt jeg eiger er i den lille kurven min. Jeg har en kast og en ta med bunke. Antagelig kommer jeg til aa kle paa meg godt ogsaa. Tror det blir sjorts, stroemper, et par topper, kjole og en genser. Jeg vurderer to stroemper for jeg har ingen bukser og jeg hoerer derer har det kaldt der hjemme. Jeg kommer jo uansett til aa se ut som en nomade.


Ser dere til uka, jeg kan ikke vente...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar