onsdag 2. juni 2010

Hjemreise

Etter utallige timer foran skjermen (eller ihvertfall minutter - jeg har da ikke tålmodighet til å sitte i timesvis og leite på internett!!), flere raseriutbrudd og "dette gidder jeg pokker ikke å finne meg i"-utsagn, har jeg nå bestilt billetter hjem. Eller, ikke helt hjem da - jeg skal ha en aldri så liten mellomlanding på fem dager i London for å møte Alastair. :) Jeg har ikke bestilt billetter til Norge enda, men planen er å lande på Gardermoen mandag 21. juni - noen som vil hente meg? ...Og gi meg et sted å bo?? ;)

Det skal bli rart å dra fra Cairns, alle vennene og kollegaene mine og ikke minst Anine. Søster blir nemlig igjen her i Cairns - hun har fått en liten jobb på hostellet og har søknader ute i nesten alle butikker i Cairns. Hvor lenge hun blir eller hva hennes planer er, forandrer seg noe fra dag til dag, men følg med på Anines hjørne. :)
Jeg har vært i Cairns i over sju måneder og har jobba for Pro Dive i fem av dem, så Cairns og Pro Dive har blitt veldig kjært for meg. Det skal bli trist å reise herfra - mange av menneskene kommer jeg antagelig aldri til å se igjen, og det er vemodig. Allikevel gleder jeg meg til å komme hjem igjen og møte alle dere der hjemme!! :)


Instruktørkurset nærmer seg slutten. Jeg har lært masse og hatt det ganske travelt de siste ukene, men det har vært moro og jeg har da fått tid til en liten fest i ny og ne. :) Vi er fire stykker på kurset; foruten meg, er det Alex (sjefen sjøl, som har rykte på seg til å være den beste instruktørlæreren i Australia!), Lara (en pom (engelsk person) som flyttet inn på rommet til Alastair etter han dro, så vi løser en del oppgaver sammen), Matt (den eneste ozzien (Australier) i gruppa) og Rebecca (en svenske som underholder oss alle med sine noe blonde utsagn; noe som morer meg ufattelig for jeg får gjort narr av svensker døgnet rundt!!!)
Vel, eksamen starter på fredag med seks skriftlige eksamener; fysikk, fysiologi, dykketabell, -og teori, utstyr og dykkeøvelser, -og forhold.og lovene Puh, mye; ja, og vi har bare tre timer på oss! Lørdag skal vi framføre et undervisningsopplegg i klasserom + vise to øvelser for "studenter" i basseng. Søndag skal vi gjennomføre en redningsoperasjon + vise to øvelser for "studenter" i havet. Forhåpentligvis er vi alle dykkeinstruktører søndag ettermiddag!! Kryss fingre og tær! :)
Bilde 1: Gjengen jeg tar instruktørkurs sammen med. Fra venstre; meg selv, Matt, Alex, Lara og Rebecca
Bilde 2: Jeg er veldig kald etter et dykk i Mulgrave River. -22 grader! Kaldere enn Damtjenn det!!
Bilde 3: Alex og Matt i klasserommet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar