mandag 6. desember 2010

Dykking med Manta rokker

The Similan Islands er regnet som et av de beste stedene å dykke på, så jeg var veldig spent på turen. Jeg hadde med meg kunder, men allikevel skulle jeg klare å det moro og se mye fint.
Vi dykka i fire dager på flere ulike steder, og jeg som er en stor fan av koraller (særlig myke koraller) ble litt skuffet over av at mange av dem var ødelagt, men jeg ble overrasket over det vanvittige fiskelivet der ute. Makan til mange fisk! Noen ganger var sikten faktisk litt dårlig på grunn av alle fiskene!! :) Jeg har aldri opplevd noe lignende!! Bortsett fra alle fiskene, var sikten utrolig bra – det var som å svømme i et saltvannsakvarium! Og alle «rolleinnehaverne» fra Finding Nemo var selvfølgelig representert, med unntak fra hvaler.. På to av dykkene så vi Manta rokker; de er utrolig flotte og grasiøse og lekte med luftboblene våre i nesten én time! De vi så var rundt 5-6 meter fra vinge til vinge! Svære greier!
Stakkars Alastair ble grønn av misunnelse, siden dette egentlig var hans tur, men han var snill og gav den til meg. Han har aldri sett Manta rokker, men dette var min andre/tredje gang.

På vei hjem til Phi Phi fikk jeg en lei føleslse av at jeg grua meg til å komme tilbake. Tilbake til konstant jobbing, masing om salg til kunder og minimalt med sosialt liv og jeg innså at sånn skal det ikke være når man skal kose seg på reise! Alastair hadde følt det samme mens jeg var borte, så vi har bestemt oss for å reise herfra. Hvor?? Tja... veit ikke. ;) Når; til helga. Jeg er i ferd med å booke billetter til Bangkok på lørdag, så får vi se hvor ferden går derfra.

Jeg skulle selvfølgelig ha lagt ut noen bilder fra Similans turen, men jeg har rett og slett glemt igjen kameraet hjemme, så bilder kommer med i neste blogg. Da får dere også vite hvor vi er på vei. ;)

Ellers er jeg glad for alle mailen jeg får hjemmefra! Det er godt med noen oppdateringer, selv om det bare er fra hverdagslivet. Og ja, utrolig nok, savner jeg lyden av kram snø og frost i nesa. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar