torsdag 30. desember 2010

Jul på Koh Tao

Så blei det julaften i år også – denne gangen i form av en heidundrande fest med Alastairs gamle kollegaer fra Buddha View dykkesenter. Det var en stor buffet med all slags mat; fra sushi til stekt ris til kalkun og, til min store glede, helstekt nøff-nøff! Svoren var ikke helt som i gamlelandet og mangelen på poteter, surkål, medisterkaker og brun saus var tilstede, men jeg var allikevel i ekstase! :)


Alastair gossa seg med østers (noe som gav han, med flere, et magesjau i flere dager...), mens jeg stupte oppi/rundt/ved den helstekte grisen. Og fyrverkeri var obligatorisk.

Vi har skaffet oss en bungalow, eller rettere sagt et rom, med varm dusj og rett ved stranda til bare 450 Baht (90 kroner) per dag, og Alastair har allerede fått noen jobbtilbud fra gamle venner og kollegaer. Vi skal jo bare bli her i et par, tre uker, men ekstra lommepenger kommer godt med!

Øya her er fin og jeg trives mye bedre her enn på Koh Phi Phi, folk er mye hyggligere og imøtekommende og det er en helt annen stemning her enn på "business-mafia-Phi Phi", der penger og salg var langt viktigere enn venner og moro. Alastair er overlykkelig for å treffe gamle venner, og introduserer meg og viser meg rundt som en profesjonell guide fra Saga Solreiser. :)

Selv om alt er i sus og dus, bærer dagene litt preg av at vi venter på passet til Alastair. Både jeg og han er klare for å starte jobben i Jordan, men kanskje enda mer for å kunne reise rundt i midt-østen. Alastair er jo født i Saudi-Arabia, så vi skal prøve å besøke «hjemlandet» hans mens vi er på de kanter. ;)

Jeg kunne lagt ved en masse bilder av Alastair og diverse gamle kollegaer skåle, geipe til kamera, gi high-five osv, men jeg antar at det ikke er av voldsom interesse for andre enn Alastair og andre som har jobbet på Buddha View før, så jeg legger heller ved noen flere bilder fra kokkekurset i Chiangmai.



Jeg har bare tre ting å si; Å kvalitetssikre råvarene er viktig; Alastair kler forkle merkverdig godt; Og ja, jeg laga vårrullene helt fra bunn av og på egenhånd! :)


Og med dette ønsker jeg dere en god nyttårsfeiring!! La det beste fra 2010 bli det verste i 2011! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar