fredag 7. januar 2011

Bum-gun

Èn av fasilitetene i Thailand er den berømte bum-gun'en; et lite dusjhode man bruker for å gjøre seg rein etter dobesøk. For å spare miljøet (eller helst penger...) finnes det ikke papir på doene her og man er nødt til å bruke denne bum-gun'en. Alastair med flere ser ikke problemet i dette. «Du blir jo helt rein», sier de, etterfulgt av «Dessuten blir du ikke sår i baken av papirtørk». HaHaHa!, sier jeg da. For det første så blir man ikke sår hvis man bruker myk Lambi. For det andre så føler jeg meg helt rein etter papirtørk også. Fordelen med papir framfor vannspyling er dessuten at man slipper å bli klissvåt i hele understellet; det er ikke særlig behagelig å dra på seg shortsen etter en grundig spyling, samme hvor rein man er. Det er heller ikke veldig behagelig å få en ufrivillig tarm-skylling hver gang man har gjort sitt, men det er jo umulig å regulere styrken på disse «dusjene»; det er enten drypp, drypp eller full høytrykkspyling; så hva ska'n gjøra da?? Jeg har nå kjøpt papir jeg da (av den myke typen, selvsagt) og bruker det til mitt.



Jeg har fått en liten jobb mens jeg er her, i en kafé tilknyttet Buddha View dykkesenter. Jeg jobber fra 07.00 til 14.00 med å ta bestillinger, rydde, vaske opp osv. Det er ikke hver dag og det gir ikke fryktelig mye penger i kassa (100 kroner dagen), men det gir meg noe å gjøre. Alastair har også hatt hendene fulle med studenter i det siste.
Vi har bestilt flybilletter til Jordan den 16. januar og vi håper inderlig at passet til Alastair kommer snart! Thai visumet vårt går uansett ut den 22. januar, så vi må være ute av landet innen den tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar