søndag 27. desember 2009

Anines hjørne

Vel, i dagens innlegg av Anines hjørnet skal du få lese litt om hva jeg har bedrevet tiden med siden vi forlot Cairns.
Det startet tidlig onsdags morgen i Cairns, jeg er ikke en fan av avskjeder, så det ble ett tårevått farvel med Helene før vi hoppet på Greyhound bussen.
Første stopp var Airlie Beach, der skulle vi være i en natt før vi skulle på seilbåt tur rundt Whitsundays i tre dager. Godt forberedt med solkrem og badetøy dro vi ut på båten.
Det var en medium stor seilbåt med sengeplass til 30 stk. Min seng var 40 cm bred med en halvmeter opp til taket, men jeg mener nå at jeg hadde den beste senga på båten, jeg hadde takluke, og det er ikke verst når det er 29 andre som sover på små kår. Det er heller ikke noe som er bedre en desembernatt enn en krystallklar himmel mens brisen feier deg over fjeset.
Vi snorkla rundt øyene og gikk på verdens hviteste strand som vist nok skulle gjøre mirakler for huden. Både Cathrine, Glenn og jeg la oss ned og tok en ordentlig juleskrubb med sanda, tror det virket også, for vi var babymyke alle som en.
Etter Airlie Beach gikk ferden nedover kysten til Noosa. Vi hadde en 16 timers busstur foran oss, men vi har kjørt fra Melbourne til Cairns, så dette var bare barnematen.
Vel fremme i Noosa bestemte vi oss for å sjekke ut stedet litt så vi leide oss scootere for ett par timer. Jeg følte meg som 16 år igjen mens vi feide rundt i gatene med en os av eksos rundt oss.
Noosa var et søtt lite strand sted som man kunne bade uten å være redd for stingers. Det er vist der man begynner å surfe, men det hadde ikke vi tid til, for vi skulle videre til Brisbane dagen etter.
I Brisbane flytta vi inn på Chill Backpackers. Det er ett lite, men koselig sted litt på utsiden av byen. Der kan man tilbringe dagene enten ute på soldekket eller i en sofa i skyggen, dette passet bra for oss siden Brisbane var litt for stort for oss slappe backpackere i starten.
24 desember skulle vi som knipne backpackere slå på stortromma så vi dro ut på en bedre restaurant med noen venner fra Cairns, Max og Lenn fra Tyskland og Kevin fra England. Vi pynta oss opp i det fineste vi hadde i sekken, Glenn tok skjegget så gikk vi ut. Vi spiste god biff og drakk god vin, så selv om det ikke helt var julaften var det en vellykket 24 desember.

1 kommentar:

  1. Godt å se dere koser dere.

    God jul og godt nytt år :)

    PS! om dere vil se hvordan det ser ut på Lillestrøm nå sjekk de nyeste bildene mine på fjesboka, snø og kaldt....

    SvarSlett