tirsdag 1. desember 2009

Livet i Cairns

Jeg dro på dykkerbåten til Pro Dive klokken 05.00 onsdag morgen for å "cook my ass off and don't get sick". Det var en artig og slitsom erfaring å ha med seg. Jobben besto i å forberede, lage og servere mat til 40 personer, samt å rydde opp etter maten. Det var tre måltider pluss to kaker per dag, så tiden gikk stort sett med til å kutte opp råvarer og stå over grytene. Jeg fikk ikke mye tid til fritid denne gangen, men hvis jeg får jobben blir jeg nok raskt kjent med kjøkkenet og oppskriftene og jeg får mer tid til det jeg vil - å dykke. Jeg får vite til neste uke om jeg får jobben eller ei. Krysser fingrene! :)
Ellers er det ikke mye som skjer her i gården. Vi er fortsatt i Carins og har booket oss inn på det samme, gamle herberget til 14. desember. Jeg trives godt her og ser ingen grunn til å stresse med å komme videre. Dagene går stort sett med til å dasse rundt, sole oss, drikke i baren og spille ball. En av dagene planlegger vi å gå på kino og besøke noe annet kulturelt her i byen. Vi sover på et seksmannsrom, og vi får dermed noen nye roomies i ny og ne. Det er spesielt å sove på rom med fem andre hver natt; noen er alltids på do eller står tidlig opp eller snorker eller har lyset på pcen på hele natta.
Vi blir kjent med mange nye mennesker og de er stort sett hyggelige alle sammen. Bekjentskapene blir dog litt overfladiske når du veit at du antagelig aldri kommer til å treffe personen igjen etter én/to/tre uker. Det er en ny erfaring for meg og jeg veit ikke helt om jeg liker det... Vi har en del på Facebook da, så kanskje. You never know. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar