tirsdag 8. desember 2009

Jobb :)

Jeg fikk jobben på dykkerbåten!! :) Var inne på kontoret til Pro Dive i dag og signerte kontrakt, fikk en bunke med dokumenter og papirer jeg måtte fylle ut og sette meg inn i. Jeg må også åpne en bankkonto og skaffe meg et skattenummer. Mye å sette seg inn i for meg som har vent meg til det utrolig late slaraffenlivet! Men det skal bli veldig godt å gjøre noe. Turnusen min blir mer eller mindre slik at jeg jobber i tre dager, for så å ha fri i to dager. Min første arbeidsdag blir onsdag 16. desember; da skal jeg laste båten full av mat. Jeg reiser ut på revet - min første arbeidstur - torsdag 17 og blir i tre dager. Deretter er turnusen i gang. :) Wow!
Glenn og Cathrine drar nedover mot Brisbane den 14. desember, Anine er fortsatt usikker på hva hun gjør. Enten drar hun videre med dem, eller så blir hun igjen her med meg. Det blir uansett en splittelse nå, veldig rart og vemodig etter å ha levd oppå og med hverandre i snaue to måneder! Jeg kommer til å savne de tørre vitsene og de interne historiene!!
På mandag kom Linn og Rikke fra Norge - velkommen. :) Hyggelig å se nye fjes! Det gamle firkløveret dro til Crystal Cascades, mens Linn og Rikke hvilte ut på rommet.
2/3 av gjestene har sjekket ut og nesten ingen av våre "venner" er igjen. Det er rart å ikke se kjente fjes i gangene lenger, men vi blir nok kjent med andre. Vi er allikevel litt "høye på pæra" fordi vi har vært her så lenge og var en del av den "gamle gjengen", så vi har ikke giddet å bli kjent med nykomlingene enda. Jeg får eventuelt en god mulighet til det nå, som jeg blir her en god stund. Mye mulig jeg leier et rom i en share-a-flat her i Cairns, det er billigere og jeg får et eget rom.
Kostymefesten som skulle vært på mandag, ble flyttet til torsdag. Vi gleder oss til det, har kostymene klare på rommet. :)
Bilde 1: Én av romkameratene våre, Brian fra Irland, som hadde bodd her i sju måneder, dro videre. Bilde 2: Gratis grillmat på søndager. :) Bilde 3: Cathrine og meg ved Crystal Cascades i Daintree Rainforest. Bilde 4: Stolt ansatt av Pro Dive Cairns. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar