tirsdag 20. oktober 2009


Nå har jeg fått kjeft av mor for at jeg ikke oppdaterer bloggen ofte nok. Jeg beklager så ydmykt til alle mine lesere, og skal gjøre mitt ytterste for å rette opp skaden. :)

Den første dagen vår i Melbourne, meldte vi oss på en gratis guidet gåtur rundt omkring i sentrum. Guiden vår var ei knøttlita, men ganske fisty, jente ved navn Ebony. Hun viste oss rundt i byen og ga oss råd og tips og, ikke minst, fortalte om alt det livsfarlige som finnes i Australia, hvorav hai visstnok er det minst farlige.. Vi møtte en del nye mennesker på turen, deriblant hyggelige, men noe skravlete Christian fra Tyskland og Patricia fra Sveits som etterhvert kom inn til oss og tok den femte senga.


Anine og Glenn i verdens miste
(ja, faktisk!) kaffebar.



Hostellet gir oss gratis frokost, bestående av loff med syltetøy og/eller corn flakes, mellom kl 7 og 9. Foreløpig har jeg rukket kun én frokst... Vi har kjøpt inn naturell yoghurt og frukt, så det går ned som frokost litt seinere utpå dagen. Det holder imidlertid ikke så lenge, for i går gikk jeg og Cathrine nesten i bakken av sult mellom yoghurtfrukten og middagen! Men vi sparte iallefall lunsjpengene... :) Middagen i går var forresten gratis pasta med saus som hostellet diska opp for oss. :) Etter middagen blei det noen kopper med goon - billig rødvin på pappkartong. Det er visst den ultimate backpackerdrikken, så vi nordmenn sklei rett inn! :)

Patricia, vår nye roomie, har vært i landet i seks måneder, så hun har mange gode tips til oss. Foreløpig har vi ikke hatt noen konkret reiseplan, men Patricia mener at det kan være lurt med tanke på regntider osv, så vi diskuterte en grovplan i går over noen kopper goon. :) Det kan virke som om vi forlater Melbourne allerede på søndag for å dra til Ayers Rock og komme til Cairns i midten av november. Men, we'll see. :)

Bilde: Familen Lurvetuss i Melbourne Conservatory.
Nå skal jeg opp og dusje (Ja, mamma, vi har god tilgang til både dusj og do og vi bruker begge deler like ofte som i Norge. Vi pusser tenner to ganger om dagen og bruker munnskyllevann. Vi skifter til og med truse hver dag, så dette går rette veien. Vi har også tilgang til vaskemaskin, men den har vi ikke benyttet oss av enda - kanskje den blir brukt i dag?) og etter en yoghurtfruktfrokost skal vi ut og oppleve Melbourne via gratisbussen og gratistrikken, som er satt opp kun for at turister skal få oppleve byen! Makan til gjestfri by har jeg aldri vært i! :)

1 kommentar:

  1. Mmmmmm Mibba bekymrer seg litt for hennes to små øyenstener som er heeeeeeeeeelt alene ute i en store verdenen vettu..... Kommer til å få grå hår å rynker av dette denne mammaen deres om dere ikke blogger minst annen hverdag og sørger for at hun blir oppdatert. Gleder meg til å følge med ass kos dere masse,,,, og IKKE noe shopping.

    SvarSlett