fredag 16. oktober 2009

Reisefeber

"Du visste at denne dagen skulle komme", sier Anine. Jada, jeg visst jo det, men jeg visste ikke at dagen skulle komme så fort. Det har alltid vært så lenge til jeg skulle dra, men nå er det bare noen timer igjen...
Jeg har nesten pakka ferdig min 75 liters sekk og foreløpig er innholdet følgende:
to bukser (hvorav den ene er på meg), én genser, én cardigan, to t-skjorter, tre singleter, tre skrukkefrie kjoler, to skjørt, to shorts, tre par sokker, sju truser og to bher. Anine huffer seg og sier at det er altfor mye. Hun har antagelig helt rett. ;) I tillegg har jeg selvfølgelig med diverse stylingprodukter - en backpacker må ikke nødvendigvis se sjuskete ut! :)
Fram til nå har ikke reisefeberen vært påtrengende. Jeg har gleda meg, men jeg har ikke tatt helt av; det har vært så lenge til jeg skal dra og jeg jobba og levde et normalt liv fram til tirsdag. Men nå, som leiligheten er vaska og klump-i-halsen-hadet-rundene nesten er over, begynner det faktisk å gå opp for meg at jeg skal reise!
Planen er, ja, jeg har en liten grovplan, å være litt i Melbourne. Kanskje vi besøker Tasmania? Deretter kjøpe en bil (det er visst bedre å kjøpe enn å leie, sies det..) og kjøre til Ayers Rock (eller Uluru som de innfødte kaller den) via Adelaide og videre til Cairns. Der skal jeg lære å dykke og kanskje se en hai?? :) Fra Cairns til Sydney er planen å kjøpe billett på en hop on-hop off buss, som er gyldig i seks måneder. Hvor lang tid vi bruker, er ennå usikkert. Jeg vil gjerne innom sør-Amerika og Asia før jeg kommer tilbake til Norge, men det får pengebeholdningen avgjøre etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar